Privacy Verklaring

U vraagt de hulp van Buddy Payment bij het beheer van uw financiën. Wij doen dit zo goed mogelijk en op een manier die bij u past.

Om dit te kunnen doen hebben wij informatie van u nodig. Dat kunnen uw persoonsgegevens zijn. Denkt u bijvoorbeeld aan uw naam, adres, leeftijd en emailadres. Dat kunnen ook uw financiële gegevens zijn, zoals uw inkomen, uitgaven en vermogen als wij uw financiële situatie in beeld gaan brengen. Wij vragen alleen die informatie die we nodig hebben en niet meer.

Wij ontvangen uw gegevens en gaan hier zorgvuldig mee om. In deze verklaring willen wij u informeren hoe wij dit doen. Welke gegevens gebruiken we, hoe lang worden deze bewaard en wat doen we om uw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beschermen tegen oneigenlijk gebruik. Aan uw kant beschikt u over een aantal rechten om uw persoonsgegevens te beschermen.

Uw persoonsgegevens

Het kan gaan om de persoonsgegevens die we nodig hebben om u te kunnen helpen. Het kan ook gaan om persoonsgegevens die we in onze administratie nodig hebben om u als klant te accepteren of wijzigen in uw situatie door te voeren. Deze gegevens  kunnen bijvoorbeeld uw contact- en identificatiegegevens zijn, maar ook uw financiële gegevens. Die zijn nodig om een analyse van uw financiële situatie te kunnen maken. Denkt u bijvoorbeeld aan uw inkomens- of salarisgegevens, gegevens over eventuele schulden of vermogen. Belangrijke gegevens die vertrouwelijk zijn.

Is alle informatie nodig?

U vraagt zich misschien af of we alle persoonsgegevens die we van u vragen nu wel nodig hebben. Of u al deze  informatie wel aan ons  wilt verstrekken. Wij vragen alleen de informatie die we nodig hebben voor een verantwoorde en passende hulp. Alleen dan lukt het ons om een goede oplossing te vinden voor uw behoefte. Missen we informatie of mogen we het maar beperkt gebruiken dan kunnen we geen volledige hulp bieden. We zullen u dan laten weten welke onderdelen van onze dienst u mist en wat hiervan de consequenties zijn. In sommige gevallen zal gebruik van de dienst in het geheel niet mogelijk zijn.

We gebruiken uw persoonsgegevens

Wij gebruiken uw gegevens om de dienstverlening van Buddy zo goed, betrouwbaar en efficiënt mogelijk te laten zijn. Daarbij horen de volgende doelen:

  • Overeenkomst: Wij hebben uw persoonsgegevens nodig om u te kunnen helpen met het beheer van uw financiën. Met uw financiële gegevens kunnen we uw financiële situatie in beeld brengen en u bijvoorbeeld adviseren en helpen budgetteren. Dat doen we niet op eigen initiatief, maar op basis van de overeenkomst voor het gebruik van Buddy. Uw toestemming, verzoek of de opdracht  is de reden waarom wij uw persoonsgegevens mogen gebruiken.
  • Toestemming: Wij maken gebruik van uw rekeninginformatie. Met deze rekeninginformatie helpen wij met uw financiën. De wet stelt zware eisen aan het ophalen van rekeninginformatie bij uw bank. Buddy voldoet aan de wet en vraagt daarom toestemming voor het gebruik van uw rekeninginformatie om u te helpen met uw financiën.
  • Veiligheid: Wij zijn verplicht om de veiligheid en de integriteit van de financiële sector te bewaken. Daarom mogen wij uw gegevens gebruiken om (pogingen tot) strafbare of laakbare gedragingen te bestrijden of te voorkomen. Voorbeelden hiervan zijn fraude of terrorisme.
  • Wettelijke verplichtingen: Buddy heeft als betaaldienstverlener een belangrijke positie. We ondersteunen de bestrijding van terrorismefinanciering, – witwassen en – fraude. Buddy monitort de transacties en is verplicht ongebruikelijke transacties te melden.

We delen uw persoonsgegevens

We delen uw persoonsgegevens met derden als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienst. Ook kan het zijn dat u een schade bij ons meldt. Om de schade vast te stellen en af te wikkelen zullen we uw persoonsgegevens moeten delen. Als uw gegevens gedeeld worden, zal dit niet zijn buiten de Europese Unie.

Afhankelijk van de situatie verstrekken wij uw persoonsgegevens aan:

  • Toezichthoudende instanties
  • Uw gemeente
  • Leveranciers

Samenwerkende bedrijven: onze leveranciers (verwerkers)

Binnen onze bedrijfsvoering doen we niet alles zelf maar besteden ook werkzaamheden uit. Denkt u bijvoorbeeld aan bedrijven die transactiegegevens categoriseren, software leveren voor onze administratie of onze website hosten. Deze bedrijven hebben geen zeggenschap over uw persoonsgegevens en wij blijven verantwoordelijk voor een zorgvuldig gebruik van deze persoonsgegevens. We maken goede afspraken met onze leveranciers over het gebruik en de bescherming van uw persoonsgegevens en leggen deze vast in een overeenkomst (verwerkersovereenkomst). We zorgen er zo voor dat de beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens op hetzelfde hoge  niveau ligt  als bij ons het geval is.

We bewaren uw persoonsgegevens

Het kan zijn dat de wet de bewaartermijn bepaalt. Is dit niet het geval dan bewaren wij uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is. Hoe lang wij uw persoonsgegevens bewaren hangt af van de werkzaamheden die u ons gevraagd heeft uit te voeren.

Onze website

Wij maken geen gebruik van cookies op onze website. Ook voor de applicatie worden geen cookies gebruikt. Wel wordt het gebruik geregistreerd. Dit doen we om vast te stellen of de app voldoet aan de wensen van de gebruikers en waar mogelijk de werking van de app te verbeteren. Deze informatie wordt geanonimiseerd en leidt niet terug naar een persoon.

We beschermen uw persoonsgegevens

Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. We hebben onze bedrijfsvoering hierop afgestemd en passende technische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beschermen. Wij vragen van onze leveranciers van software en IT-systemen om minimaal gelijkwaardige beveiligingsmaatregelen te treffen.

Wat zijn uw rechten

U beschikt over een aantal rechten om te bepalen hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken of om het gebruik te controleren:

Recht op inzage
U kunt een overzicht vragen van uw persoons-gegevens die wij in onze administratie hebben. Wij verstrekken dit overzicht kosteloos.

Recht op rectificatie en aanvulling
U kunt vragen om uw persoonsgegevens te corrigeren als u denkt dat deze niet juist zijn. Dat vinden wij belangrijk en stellen we zeer op prijs omdat we alleen op basis van juiste gegevens ons werk kunnen doen.

Recht op vergetelheid
U kunt ons vragen uw persoonsgegevens uit onze administratie te verwijderen als u niet langer wilt dat wij daarover beschikken en de wet ons dit toestaat.

Recht op beperking van de verwerking
U kunt ons vragen  uw persoonsgegevens uitsluitend te gebruiken  voor een specifiek doel.  Bijvoorbeeld als wij de persoonsgegevens niet meer nodig hebben, maar u wilt dat we ze bewaren omdat u ze nodig heeft voor een juridisch geschil dat nog loopt.

Recht van dataportabiliteit
U kunt ons vragen uw gegevens over te dragen aan een andere organisatie, zoals een advocaat of accountant.

Recht van bezwaar
U kunt bezwaar maken wanneer wij uw persoons-gegevens gebruiken vanuit onze bedrijfsactiviteiten (gerechtvaardigd belang van de onderneming). We houden u bijvoorbeeld graag op de hoogte van financiële zaken die voor u relevant zijn. Dat is voor u belangrijk en voor ons. Als u dit niet wilt, kunt u bezwaar maken en zullen wij binnen een maand aan uw verzoek voldoen

Contact en klachtafhandeling

Vindt u dat we niet zorgvuldig genoeg met uw persoonsgegevens omgaan? Wilt u weten hoe we binnen onze onderneming met uw persoonsgegevens werken? Heeft u algemene vragen over deze privacy verklaring? Neem dan contact met ons op:

privacy@buddypayment.nl

Buddy Payment B.V. KvK nummer 71863745
Weena 248
3012NJ Rotterdam

Hebben we u niet kunnen overtuigen en blijft u van mening dat wij niet zorgvuldig genoeg met uw persoonsgegevens omgaan, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl